۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۹
کد خبر: 1003915

یک مطالعه جدید ادعا می کند که پیروی از یک رژیم غذایی گیاهخواری ممکن است به شما کمک کند پیری کُندتری داشته باشید.

چگونه پیری کُندتری داشته باشیم؟

به گزارش مدیسن نت، نتایج نشان می‌دهد دوقلوهایی که به مدت هشت هفته رژیم گیاهخواری داشتند، از نظر بیولوژیکی کُندتر پیر شدند تا خواهر یا برادر دوقلویشان که رژیم غذایی همه‌چیزخواری شامل گوشت، تخم‌مرغ و لبنیات را داشتند.

تیم تحقیقاتی به سرپرستی «وارون دواراکا»، می‌گوید: «کاهش تخمین‌های سن بیولوژیکی- معروف به ساعت‌های پیری اپی ژنتیک- در شرکت‌کنندگانی که رژیم گیاه‌خواری داشتند، اما نه در میان کسانی که رژیم غذایی همه‌چیزخوار داشتند، مشاهده شد.»

برای این مطالعه، محققان ۲۱ جفت از دوقلوهای همسان بالغ را انتخاب کردند.

یکی از دوقلوها به عنوان گیاهخوار و دیگری همه چیزخوار تعیین شد. آن ها در چهار هفته نخست مطالعه از غذاهای آماده استفاده کردند، در حالی که برای چهار هفته دوم غذاهایی را خوردند که خودشان بر اساس درس‌های تغذیه تهیه کرده بودند.

در پایان مطالعه، محققان دریافتند که دوقلوهای گیاهخوار در سطح سلولی کمتر از دوقلوهای همه چیزخوار پیر شده بودند.

آن ها همچنین کاهش در سنین قلب، هورمون، کبد و سیستم‌های التهابی و متابولیک شرکت کنندگانی که گیاهخوار بودند مشاهده کردند.

به گفته محققان، دوقلوهای گیاهخوار همچنین به طور متوسط بیش از ۱.۸۰ کیلوگرم بیشتر از دوقلوهای همه چیزخوار در طول این مطالعه وزن از دست دادند. این میزان کاهش وزن، بیشتر به دلیل تفاوت در محتوای کالری برای وعده‌های غذایی آماده شده در چهار هفته نخست مطالعه بود.

محققان به این نتیجه رسیدند که برای درک رابطه بین رژیم غذایی و پیری و همچنین اثرات طولانی مدت رژیم گیاهخواری بر سلامتی، تحقیقات بیشتری لازم است.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.